Home arrow Sections arrow Articles arrow MegaHz - Αντιλήψεις και πραγματικότητες

Radio Show

More News

Mash out Jam | Live Hip-Hop Party - 22/4/2017
 Old School Hip-Hop party στις 22 Απριλίου 2017. Entrance Fee: 6eu Doors Open: 8:30pm  ...
Read More ...
The Cyprus Hip-Hop Festival 2016 - 28/8/2016
 Ο Αύγουστος θα κλείσει και φέτος &m...
Read More ...
Summer Hop (Hip Hop Festival - 30/7/2016
 Το Summer Hop (Hip Hop Festival) διεξάγεται για πρώτη φορά φέτ&omicr...
Read More ...
XAOS - Monday the 25th
 Ο Ανδρέας Ευαγγέλου και ο Κλεάνθ&eta...
Read More ...
T.E.A.M. - Raise your voice 1/7/2016
Οι True Enforcers of Advance Movement παρουσιάζουν την 1η Ιουλίο&u...
Read More ...
UchihaRapFam presents: Ήταν Τζαιρός" - 15/6/2016
 H UchihaRap Familia παρουσιάζει το live "Ηταν Τζαιρός". &Omic...
Read More ...
Beats4Unit Vol.2 - 25/6/2016
 Beats4Unity is a street festival promoting alternative urban culture through the hip-hop elements: breaking, MCing, DJing and graffiti. Taking place in the buffer zone, people from both com...
Read More ...
MegaHz - Αντιλήψεις και πραγματικότητες Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση χρήστη: / 9
ΦτωχόΑριστο 
23.12.04
Image Δημοσιεύω ένα άρθρο που έχω γράψει πριν ένα μήνα περίπου μετά απο τις πρόσφατες παρεξηγήσεις στο forum.
Ελπίζω να σας αρέσει, να σας φανεί χρήσιμο και να κερδίσετε κάτι από αυτό.

Δεν περιμένω κάποια ανταπόκριση, δεν χρειάζεται να απαντήσετε σε οτιδήποτε απλά αν θέλετε να πείτε την άποψη σας παρακαλώ όπως το κάνετε εδώ.






Αντιλήψεις και πραγματικότητες
του Ανδρέα Κωνσταντινίδη

Το θέμα της καλής μουσικής με δυο λόγια: Καλή μουσική σε αυτήν την περίπτωση εννοώ ένα τραγούδι το οποίο έχει μια καθωσπρέπει μουσική και κάποιους προσγειωμένους, λογικούς και ψαγμένους στίχους. Είναι το τραγούδι που θα αγγίξει το κοινό.

Το θέμα της ηλικίας: Δεν έχει καμία απολύτως σχέση η ηλικία στο hiphop και γενικότερα στη μουσική. Το να είναι κάποιος 23ων χρονών αυτό σημαίνει πως είδε και έζησε περισσότερες καταστάσεις παρά ένας 17χρονος. Όταν λέω έζησε περισσότερες καταστάσεις εννοώ πχ πέρασε στρατό, δουλεύει και βγάζει τα προς το ζην, τα πράγματα που τώρα περνά και σκέφτεται κάποιος που είναι 17 ο 23ων τα έχει περάσει. Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις, υπάρχουν παιδιά που λόγω κάποιων καταστάσεων στα 17 τους είναι τόσο λογικοί και προσγειωμένοι που σκέφτεται κανείς, μακάρι να ήταν όλοι στην ηλικία τους έτσι.

Όσον αφορά την μουσική: Αν δώσεις να ακούσει ένα hiphop τραγούδι ένας τύπος που δεν ακούει hiphop αλλά έχει κάποια αντίληψη περί καλής μουσικής (για τον ορισμό της καλής μουσικής όπως θέλω να ορίζω σε αυτό το άρθρο διαβάστε πιο πάνω) τότε ο τύπος αυτός θα σκεφτεί πρώτα από όλα αν του κάθετε καλά στο αφτί αν μπορεί να τον ικανοποιήσει, θα ακούσει την μουσική πως κυλά, αν δεν είναι μονότονη, αν έχει ήχους που δεν ακούει καθημερινά στα χιττάκια στο ραδιόφωνο αν δεν τον κουράζει και γενικά θα καταλάβει αμέσως αν κάποιος πέρασε ώρες δουλεύοντας πάνω στο όλο τελικό αποτέλεσμα. Το επόμενο που περιμένεις από ένα τραγούδι είναι να καταλάβεις για το τι πράγμα θέλει να σου μιλήσει. Έχουν οι στίχοι νόημα; Ομοιοκαταληξία; Κυλούν πάνω στην μουσική; Ο καλλιτέχνης δεν βγαίνει εκτός ρυθμού και το flow του είναι φυσιολογικό αληθινό και πραγματικό; Δεν μιμείται και αυτό που θέλει να σου πει στο λέει με τρόπο έτσι ώστε να τον πιστέψεις. Επίσης ο στιχουργός θα πρέπει ανά πάσα στιγμή ερωτηθεί να μπορεί να αναλύσει τους στίχους και να εξηγήσει για πιο θέμα μιλά. Δεν ενδιαφέρει τον κοινό ακροατή πόσο χρονών είναι ο ερμηνευτής ούτε πόσα χρόνια ασχολείται ούτε καν με πόσους έχει συνεργαστεί. Ο κοινός ακροατής ενδιαφέρετε στο αν αυτό που ακούει πληροί τα πιο πάνω στοιχεία και έτσι δημιουργείται στο μυαλό του μία άποψη για αυτό το τραγούδι και τον ερμηνευτή. Φυσικά αν ο ακροατής κατέχει το θέμα της εν λόγω μουσικής περισσότερο από τον καλλιτέχνη τότε σίγουρα θα τον ενδιαφέρει να ξέρει πόσο καιρό ασχολείται, από πού εμπνέεται, τι ακούσματα έχει και γενικά την εμπειρία του στην φάση. Φυσικά αυτό σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να επηρεάσει τον ακροατή στο τελικό αποτέλεσμα που θα πάρει από τον καλλιτέχνη την συγκεκριμένη στιγμή. Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις...


Ο καλύτερος και η κριτική: Κανείς δεν την είδε ο καλύτερος ή τουλάχιστον έτσι πρέπει να είναι. Κανείς δεν έχει ανέβει ψιλά. Το μόνο που κερδίζεις σε αυτήν την φάση είναι ο σεβασμός από τους υπολοίπους και αυτό είναι πραγματικά πάρα πολύ δύσκολο. Αν νομίζει ο οποιοσδήποτε πως θα βγάλει λεφτά από το hiphop αυτό πραγματικά είναι ακόμα πιο δύσκολο. Όσο για τις κριτικές των τραγουδιών, κανείς δεν πρέπει να βιάζετε να κρίνει αν δεν βάλει πρώτα να ακούσει και να κρίνει αντικειμενικά και φυσικά δεν πρέπει να παίζει ρόλο αν είναι άτομο της παρέας του. Ο καθένας έχει νόηση και κρίνει. Το σημαντικό είναι η κρητική να είναι αντικειμενική και καλοπροαίρετη. Από τους rappers που υπάρχουν στην Κύπρο σχεδόν από κάθε καλλιτέχνη υπάρχουν κομμάτια που μου αρέσουν και άλλα που δεν μπορώ να τα ακούσω. Οι DNA έχουν κατακριθεί αρκετές φορές, ποτέ δεν νευριάσαμε προσπαθούμε να υπερασπίσουμε τον εαυτό μας, προσπαθούμε να λάβουμε υπόψη τις απόψεις των άλλων και αν έχουν δίκαιο τότε προσπαθούμε να βελτιωθούμε. Πράγματι έτσι είναι σε κάθε νέο τραγούδι μας προσπαθούμε να ήμαστε όλο και πιο καλύτεροι. Δεν πειραζόμαστε σκεφτόμαστε ότι μπορεί να έχουν και δίκαιο. Φυσικά υπάρχουν και οι άνθρωποι που λένε μαλακίες απλά για να πουν μαλακίες.


Στην σκηνή: Ο MC όταν σηκώνει το μικρόφωνο τότε έχει ευθύνες προς το κοινό και προς το συγκρότημα του. Το μικρόφωνο είναι σημαντικό και "ασήκωτο" τις περισσότερες φορές. Άμα πιάνεις το μικρόφωνο και βγαίνεις στην σκηνή ΤΕΛΙΩΣΕ. Όπως λένε και οι HCH στον Καραγκιόζη, «Το μικρόφωνο είναι ρίσκο» Δεν μπορείς να κάνεις πίσω. Υπάρχει κοινό που περιμένει να σε ακούσει. Περιμένει να του δόσεις κάτι να καταλάβει, περιμένει να δώσεις τον καλύτερο σου εαυτό και να τον πείσεις για αυτό που θες να πεις. Όταν όμως είσαι στην σκηνή δεν είναι μόνο κοινό που πρέπει να σκεφτείς αλλά και αλλά δύο πράγματα που κατά την γνώμη μου είναι εξίσου σημαντικά, τον εαυτό σου και το συγκρότημά σου. Τον εαυτό σου γιατί αυτό που κάνεις πρέπει να σου αρέσει, να σε εκφράζει και να το απολαμβάνεις και το συγκρότημα σου γιατί χρειάζεται την βοήθεια σου. Άμα βγαίνετε σαν συγκρότημα στην σκηνή τότε δεν είναι "one man show". Το συγκρότημα σου χρειάζεται υποστήριξή, οι MCs πρέπει να αλληλοβοηθούνται, ο DJ θέλει την βοήθεια των MCs και οι MCs χρειάζονται την βοήθεια του DJ. Άμα είσαι στην σκηνή όπως είπα και πιο πάνω πρέπει να δίνεις τον καλύτερο σου εαυτό αλλιώς θα κατακριθείς. Ο κόσμος σε θυμάται (και αυτό το πέρασα το βίωσα, έπαθα... έμαθα). Ο κόσμος έρχεται πληρώνει για να σε δει, ταξιδεύει πολλές φορές. Αν δεν μπορείς να προσφέρεις κάτι εκείνη την στιγμή τότε ζητάς ένα περήφανο συγνώμη και φεύγεις.
Όσοι ασχολούνται με MCing (και γενικά με την μουσική) στην Κύπρο πρέπει να καταλάβουν κάτι, από την στιγμή που πήραν την απόφαση να βγουν στην σκηνή τότε πρέπει να έχουν ως σκοπό να ανεβάσουν την μουσική τους ένα βήμα πιο ψηλά και να βγάλουν κάτι καλύτερο από ότι έχει βγάλει η Κύπρος μέχρι σήμερα. Πρέπει όλοι να είναι έτοιμοι να λάβουν κριτική να φαν κτυπήματα και αν πραγματικά το αξίζουν τότε θα ξεχωρίσουν και θα λάβουν τον σεβασμό που τους αξίζει.

Η ζωή όπως την βλέπω: Αν κάποιος είναι 23ων και δεν είναι τυχερός να έχει ένα πλούσιο μπαμπά ή απλά δεν αποδέχεται την βοήθεια από τους γονείς του τότε θα πρέπει να δουλέψει για να ζήσει. Πολλοί από εμάς έχουμε χρέη και υποχρεώσεις. Αν δεν δουλέψω δεν θα μπορέσω να ζήσω να πληρώσω χρέη, κολέγια, βενζίνη, ενοίκιο, να πάρω φαγητό στο σπίτι και λοιπά. «Παίζω την πακκίρα πας την μουττη του σχιηπέττου» λέει η Κυπριακή πραγματικότητα και πραγματικά έτσι είναι, φτάνει στο τέλος του μήνα και προσπαθείς να τα βγάλεις πέρα. Άμα έχεις ως σκοπό της ζωής σου να μην θες να βασιστείς σε κανένα έτσι είναι. Δεν θέλω να νομίσετε πως περιαυτολογώ απλά προσπαθώ να σας δώσω μίας γεύση της ζωής και να σας τονίσω ότι δεν πρέπει να γίνεις 28-30 χρονών για να την γευτείς.

... μια τελευταία κουβέντα ...

Τον σεβασμό όσο και να τον απαιτήσεις δεν θα σου δοθεί. Τον σεβασμό τον κερδίζεις.


Ανδρέας Κωνσταντινίδης
Δημιουργία Νέας Αντίληψης
www.hiphop.com.cy
Αυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα προστατεύεται από spam bots, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη τη Javascript για να το δείτε


 
< Προηγ.   Επόμ. >

Διαφημίσεις

 

Visitors Counter

12695527 Επισκέπτες

RSS

HipHop.com.cy RSS
?>