Home arrow Sections arrow Articles arrow Ιστορία του Graffiti part1 (posted on: 18/09/2004)

Radio Show

More News

2ο Summer Hop - 22/7/2017
Το 2ο Summer Hop (Hip Hop Festival) είναι γεγονός και θα διεξά&...
Read More ...
DANCE & FITNESS CAMP - 13-16/7/2017
 Project Breakalign PRESENTS: Tα Youth Olympic Games έχουν ανακοινώσει για π&rh...
Read More ...
T.E.A.M Present "Real Eyes" - 5/7/2017
 True Enforcers of Advance Movement Proudly Present "Real Eyes" On the 5th of July at 20:00 Satyriko Theater Vladimerou Kafkaridi Aglantzia. A dance show about what is happenin...
Read More ...
ΛΟΓΟΣ ΑΠΕΙΛΗ στη Κύπρο 30 Ιουνίου και 1 Ιουλίου 2017
 Κατευθείαν από τη Θεσσαλονίκη, ο Λό...
Read More ...
ΤΖΑΜΑΛ στη Κύπρο 8 & 9 Ιουνίου 2017
 Μετά από δύο χρόνια, η "Φαβέλα" προσγε&...
Read More ...
Beats 4 Unity vol.3 - 29 & 30/4/2017
 Beats4Unity is a street festival celebrating the culture of Hip Hop through all its elements: Djing, Mcing, Breakin and graffiti. The main purpose is to bring the youth residing all arou...
Read More ...
Mash out Jam | Live Hip-Hop Party - 22/4/2017
 Old School Hip-Hop party στις 22 Απριλίου 2017. Entrance Fee: 6eu Doors Open: 8:30pm  ...
Read More ...
Ιστορία του Graffiti part1 (posted on: 18/09/2004) Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση χρήστη: / 75
ΦτωχόΑριστο 
06.10.04

Το graffiti αρχικά χρησιμοποιούταν από πολιτικούς ακτιβιστές για να δημοσιοποιήσουν τις δηλώσεις τους και απο συμμορίες του δρόμου με σκοπό την διαχώριση των περιοχών τους...{mosgoogle}

Η ΑΡΧΗ 1966-71:

Το graffiti αρχικά χρησιμοποιούταν απο πολιτικούς ακτιβιστές για να δημοσιοποιήσουν τις δηλώσεις τους και από συμμορίες του δρόμου με σκοπό την διαχώριση των περιοχών τους. Παρόλα τα αρχικά κινήματα του graffiti όπως οι cholos του Los Angeles στα μέσα του 1930 και οι υπογραφές του hobo πάνω σε βαγόνια τρένων πριν την εποχή της New York school, δεν ήταν πριν τα τέλη του 1960 που αυτό το είδος της γραφής άρχισε να παίρνει την σημερινή μορφή του.{mosgoogle}

Η ιστορία αυτού του υπόγειου κινήματος της τέχνης γνωστή με πολλές ονομασίες, αλλά ως κύριο ορισμό της το graffiti αρχίζει στην Philadelphia, ενώ το bombing πάει ακόμα πιο πίσω στα τέλη του '60 στην Pennsylvania. Οι writers που παίρνουν αυτή την διάκριση για το πρώτο αναγνωρίσιμο bombing είναι ο CORNBREAD και ο COOL EARL. Αυτοί γράψανε το όνομα τους σε όλη την πόλη κερδίζοντας σταδιακά την προσοχή της κοινότητας και του τοπικού τύπου. Είναι ασαφές το σκεπτικό για το αν το έκαναν για λόγους διαδήλωσης η έτσι απλά τυχαία.{mosgoogle}

ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ 71-74:

Λίγο μετά τον CORNBREAD, στην περιοχή του Washington heights του Manhattan γεννήθηκαν καινούργιοι writers, το 1971 οι NEW YORK TIMES έγραψαν άρθρο για ένα από αυτούς τους writers. O ΤΑΚΙ 183 ένα παιδί από τα Washington heights.

Το TAKI ήταν το ψευδώνυμο για το κανονικό του όνομα Δημήτριος και το 183 ήταν ο αριθμός της οδού που ζούσε, εργαζόταν ως κούριερ με τα πόδια έτσι ήταν συχνά στον υπόγειο σιδηρόδρομο και το επωφελήθηκε αυτό κάνοντας υπογραφές (tags) ενώ περπατούσε. Η εμφάνιση αυτού του παράξενου ονόματος μαζί με τον αριθμό κίνησε την περιέργεια ολονών εξ ου και το άρθρο των New York Times. Αυτός πήρε όλη την δόξα και τον σεβασμό αυτός ήταν και ο πρώτος king και ως ο πιο αναγνωρισμένος writer, μερικοί άλλοι writers μεγάλης σημασίας ηταν και οι Julio 204, frank 207 και ο joe 136 και αυτοί ήταν από τους πρώτους writers.

Στους δρόμους του Brooklyn το κίνημα του graffiti μεγάλωνε και εκεί συνεχώς, πολλοί writers ήταν ενεργοί, ο friendly Freddie ήταν ένας writer του Brooklyn που απέκτησε μεγάλη φήμη. Ο υπόγειος σιδηρόδρομος αποδείχθηκε ως μια γραμμή τηλεπικοινωνίας και ως ένα στοιχείο ενοποίησης όλων αυτών των ξεχωριστών κινημάτων. Οι άνθρωποι και στις 5 περιφέρειες ενημερώνονταν για τις προσπάθειες του καθενός, έτσι καθιερώθηκε και ο διαγωνισμός αναμεταξύ τους.

Αυτό το γράψιμο άρχισε να φεύγει από τους δρόμους και πήγε στον υπόγειο σιδηρόδρομο και γρήγορα άρχισε να γίνεται ανταγωνιστικό, Σε αυτό το σημείο το γράψιμο αποτελούταν από tags και ο στόχος ήταν να έχεις όσο πιο πολλές γίνεται, οι writers θα πήγαιναν στις πλατφόρμες και θα χτυπούσαν όσο πιο πολλά βαγόνια μπορούσαν, δεν πέρασε πολύς καιρός όταν συνειδητοποίησαν ότι αν πήγαιναν μέσα στην αυλή των τρένων τότε θα μπορούσαν να χτυπήσουν ακόμα πιο πολλά βαγόνια και με λιγότερο ρίσκο να τους πιάσουν, έτσι η ιδεολογία και η μέθοδος του bombing υλοποιήθηκε και συνάμα καθιερώθηκε.{mosgoogle}

TAG STYLE:

Μετά από λίγο καιρό υπήρχαν τόσα πολλά άτομα που έγραφαν που οι writers χρειάζονταν ένα καινούργιο τρόπο για να αποκτήσουν φήμη, ο πρώτος τρόπος ήταν να κάνουν την υπογραφή τους ξεχωριστή. Πολλές μέθοδοι και καλλιγραφικά style δοκιμάστηκαν και αναπτύχθηκαν. Κάποιες υπογραφές ήταν αυστηρώς για οπτικό appeal ενώ άλλες είχαν ξεχωριστό νόημα για τον καλλιτέχνη, Για παράδειγμα οι κορώνες χρησιμοποιούνταν από writers που ήθελαν να δείξουν στον κόσμο ότι ήταν βασιλιάδες. Μάλλον η πιο διάσημη υπογραφή στην ιστορία αυτής της κουλτούρας ήταν του STAY HIGH 149 που χρησιμοποιούσε ένα γάρο (τσιγάρο με μαριχουάνα) ως παράλληλη γραμμή για το H και το λογότυπο των σήριαλ THE SAINT.

ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΗΣ TAG:

H επόμενη ανάπτυξη ήταν η κλιμάκωση της υπογραφής άρχισαν να γράφουν σε πιο μεγάλη κλίμακα, οι writers άρχισαν να χοντραίνουν τα γράμματα και έβαζαν και εξωτερική γραμμή με άλλο χρώμα, ανακάλυψαν ότι βαλβίδες από άλλα aerosol προϊόντα έβγαζαν πιο μεγάλο πάχος και αυτό οδήγησε στην ανάπτυξη του αριστουργήματος (masterpiece), είναι δύσκολο να πει κανείς ποιος έκανε το πρώτο αριστούργημα αλλά τη δόξα παίρνουν από όλους ο SUPER KOOL 223 από το BRONX και ο WAP από το BROOKLYN αυτά τα χοντρά γράμματα έδωσαν την ευκαιρία στον καλλιτέχνη να αναπτύξει ακόμα παραπέρα τις τεχνικές του. Οι writers διακοσμούσαν το εσωτερικό του γράμματος με διάφορα σχέδια όπως αστεράκια, διάφορες γραμμές, χοντρές τελείες και άλλα.

Τελικά οι writers άρχισαν να κάνουν αυτά τα αριστουργήματα κατά μήκος και ύψος των βαγονιών (που και αυτό λέγεται το έκανε πρώτος ο SUPER KOOL 223), αυτού του είδους graffiti τα ονόμασαν με τον όρο top-to-bottom, αυτή η προσθήκη διαφόρων διακοσμητικών στοιχείων και η μεγέθυνση της κλίμακας των graffiti συνέβαλε δραματικά στην ανάπτυξη αυτής της κουλτούρας, παρ όλα αυτά έμοιαζαν ακόμα σαν τις υπογραφές από όπου έχουν βασιστεί, μερικοί από τους επιτυχημένους writers εκείνης της εποχής ήταν: HONDO 1, JAPAN 1, MOSES 147, SNAKE 131, LEE 163D, STAR 3, PHASE 2, PRO-SOUL, TRACY 168, LIL HAWK, BARBARA 62, EVA 62, CAY 161, JUNIOR 161 και STAY HIGH 149.

{mosgoogle}Aυτή η ανταγωνιστική ατμόσφαιρα οδήγησε στην ανάπτυξη των πρώτων κυριολεκτικά style, από εκείνη τη στιγμή αποχωριζόμαστε πια τα style βασισμένα στις υπογραφές. Το πρώτο style που εμφανίστηκε λεγόταν BRODWAY style και δημιουργήθηκε απο τον TOPCAT 126 της Philadelphia αυτό το style δημιούργησε τα κεφαλαία γράμματα για μεγάλους χώρους, τα γράμματα που έχουν μια κλίση αναμεταξύ τους και τις βομβες(bombs).O PHASE 2 λίγο αργότερα δημιούργησε το softie style η αλλιώς bubble style.Το broadway και το bubble style ήταν οι πρωτες μορφές graffiti έτσι όπως το ξέρουμε σήμερα οπότε και έναυσμα μέσω αυτών των δυο style να δημιουργηθούν τα σημερινά style.Σύντομα βελάκια,σπείρες,οι συνδέσεις μεταξύ των γραμμάτων αφομοιώθηκαν στα γράμματα.Αυτές οι προσθήκες έκαναν τα γράμματα πολύπλοκα και δυσκόλα να διαβαστούν με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκε η βάση για το μηχανικό η άγριο style ( mechanical or wild style).

Ο συνδυασμός της δουλειάς του phase 2 και ο μεγάλος ανταγωνισμός ανάμεσα σε μεγάλους (style masters) όπως RIFF 170 και PEL βοήθησαν ακόμα πιο πολύ στην ανάπτυξη του style,ο RIFF ειχε καταλυτικό ρόλο διότι έπαιρνε τα style των αλλονών και τα ανάπτυσε σε ένα καινούργιο επίπεδο απο εδω βγήκαν και τα style wars.writers όπως ο FLINT 707 και ο PISTOL έκαναν μεγάλες ανaπτύξεις στην τρισδιαστατή τεχνική δίνοντας βάθος στα γράμματα τα οποία έγιναν και standards για τις επόμενες γενιές.

Η δημιουργικότητα αυτής της αρχικής περιόδου δεν έμεινε μη-αναγνωρίσιμη ο HUGO MARTINEZ καθηγητής κοινωνιολογίας στο κολλέγιο της νέας υόρκης πήγε γνώρισε τους UGA (UNITED GRAFFITI ARTISTS) oi uga ήταν απο τους καλυτερούς writers του υπόγειου σιδηρόδρομου οι οποίοι επιδεικνύαν την δουλειά τους σε gallery.O martinez τους βοήθησε να κανουν μια επιτυχημένη gallery με writers όπως PHASE 2, MICO, COCO 144, PISTOL, FLINT 707, BAMA, SNAKE και STITCH.

{mosgoogle}Το 1973 ένα άρθρο του περιοδικού new york magazine του Richard Goldstein με τίτλο "THE GRAFFITI HIT PARADE" ηταν μια πρώιμη αναγνώριση της τέχνης του graffiti.

Γύρω στο 1974 writers όπως TRACY 168, CLIFF 159, BLADE ONE έκαναν διάφορες δουλειές με σκηνικό με πρόσωπα,cartoons,τοπία έτσι δημιουργήθηκε το mural.Τετοιες δουλειές σε αρχικό στάδιο τις έκαναν ο AJ 161 και SILVER TIPS.

TO ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΜΑ 75-77:

Το αποκορύφωμα ήταν στα τέλη 74.Στη νέα υόρκη επικρατεί κρίση,ο υπόγειος σιδηρόδρομος δεν είχε σχεδόν καθόλου φύλακες, η καινούργια γενιά σαφώς πιο προετοιμασμένοι αφού τα πρώτα βήματα του graffiti έχουν ήδη γίνει και αυτο το γεγονός οδήγησε στο πιο δυνατό χτύπημα bombing στην ιστορία.

Σε αυτό το σημείο το bombing και το style έχουν διακριθεί, τα whole cars έχουν γίνει τυπικότητα,το bombing έγινε ακόμα πιο γρήγορο και βγήκε ο όρος throw up.

Το throw up είναι κομμάτι που αποτελείται απο ενα outline και το εσώτερικό βάφεται ελάχιστα, συνήθως 1 η 2 γράμματα είναι, αυτό το είδος εξαπλώθηκε παντού κυρίως στα ΙΝD`S και τα BMT`S.(κατι σαν ΗΣΑΠ και ΟΣΕ της ελλάδος).

Crews όπως POG, 3yb, BYB TC, TOP συνεισφέραν πάρα πολύ.THROW UP KINGS όπως TEE, IZ, DY 167, PI, IN, LE, TO, OI, FI aka VINNY, TI 149, CY, PEΟ τα throw-ups ήταν στο αποκορύφωμα τους 75-77 το ίδιο και τα whole cars writers όπως BUTCH, CASE, KINDO, BLADE, COMET, ALE 1, DOO2, JOHN 150, LEE, MONO, SLAVE, SLUG, DOC 109 CAINE ONE έβαψαν πάρα πόλλα βαγόνια ακολουθώντας τα βήματα γιγάντων του TRACY και του CLIFF.{mosgoogle}

H ANAΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ STYLE:

Ένα νέο κύμα δημιουργίας άνθισε στα τέλη του 1977 με crew όπως TDS, TMT, UA, MAFIA, TS5, CIA, RTW, ROC Stars, TMB, TFP, TC5 και TF5. τα style wars για άλλη μια φόρα ξεκίνησαν αυτό ήταν και το τελευταίο κύμα bombing πρίν να γίνει πρώτο μέλημα της αρχής των μεταφορικών μέσων η εξάλειψη του graffiti. Στο broadway writers όπως CHAIN 3, KOOL 131, PADRE, NOC 167 και PART 1 ανέπτυσαν τα style τους βασισμένα πάνω στα style των PHASE 2, RIFF 170 και PEL. Ο CHAIN αργότερα πήγε στην 2η και 5η γραμμή του σιδηρόδρομου με το TMT crew,στη παράδοση των style wars οι CIA αντιμετώπισαν τις δουλειές των TMT. DONDI με τον POSE VS CHAIN`S POSE.

CASE 2, KEL 139, MARE, COMET, REPEL, COS 207, DURO, MIN, SHY 147, KADE 198, FED 2, REVOLT, RASTA, ZEPHYR, BOOTS 119, KIT 17, CRASH και DAZE ήταν και αυτοί ενεργοί writers εκείνου του καιρού.Oi LEE, CAZ 2, IZ, SLAVE, REE, DONDI, BLADE kai COMET ήταν πολύ ανταγωνιστικοί στην αρένα των whole car οι SEEN, MAD, PJ και DUST κυριάρχησαν στην 6η γραμμή του σιδηροδρόμου οι MITCH 77, BAN 2, BOO 2, PBODY, MAX 183, και KID 56 αυτοί κυριάρχησαν στην 4η γραμμή, ο FUZZONE έκανε αισθητή την παρουσία του και στις 7 IRT γραμμές ενώ οι CIA, TB και TKA έδρασαν πιο πολύ στις γραμμές BMT και έκαναν και αυτοί αμέτρητα styles.{mosgoogle}

Μετά το 1980 τα πράγματα άρχισαν να σταματάνε σιγά σιγά,στον σιδηρόδρομο έβαλαν συρματοπλέγματα και πιο πολλούς φύλακες.οι writers άρχισαν να τα παρατάνε και να κατευθύνονται σε άλλες καλλιτεχνικές επιλογές.Πολλοί άρχισαν να σκέφτονται την καριέρα τους,δεν υπήρχε και αρκετή προσοχή μετά απο την razor gallery που έγινε στις αρχές του 70 με την βοήθεια του hugo martinez.Το 1979 ο LEE QUINONES και ο FAB 5 FREDDIE έκαναν μια έκθεση στη ρώμη με το πωλητή έργων τέχνης Claudio Bruni.Μετά το 1980 πολλοί writers πήγαν σε διάφορα μέρη όπως ESSES studio, Stephan Eins' Fashion Moda και Patti Astor's Fun Gallery για να διευρύνουν τους ορίζοντες τους.Αυτες οι galleries ήταν πολυ σημαντικές διοτι διευρυνάν την τέχνη του graffiti και στο εξωτερικό. Πίνακες όπως του DONDI, LEE, ZEPHYR, LADY PINK, DAZE, FUTURA 2000 έδειξαν στον υπόλοιπο κόσμο την τέχνη της νέας υόρκης.

Η ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΩΝ 1982-85:

Στις αρχές με μέσα του 1980 το graffiti άρχισε να τα βρίσκει σκούρα εξαιτίας των writers αλλά και όλης της κοινωνίας που και η ίδια κατέρεε, τον καιρό εκείνο ξέσπασε η επιδημία του crack και της κοκαίνης πολλά άτομα πέθαναν εξαιτίας της και κυριως μεσα στα ghetto.Καινούργιοι νόμοι βγήκαν και απαγόρευσαν την πώληση των spray απο μεταπωλητές και τα μαγαζιάπου θα τα πωλούσαν έπρεπε να τα είχαν κλειδωμένα σε ειδικά ντουλάπια ουτώς ώστε να μην κλαπούν.Ακόμα βγήκαν νόμοι περί φυλάκισης και πρόστιμου αν κάποιος κάνει graffiti.

Πολλοί τόποι όπου μπορούσαν να βάψουν είχαν τοποθετηθεί φύλακες καθώς και τα συρματοπλέγματα αν καταστρέφονταν τα αντικαθιστούσαν αμέσως,βγήκε καθαρτικό κατά του graffiti έτσι πολλά graffiti σβήνονταν σε μερικούς μήνες αν όχι σε μέρες, αυτό αναστάτωσε πολλούς writers με αποτέλεσμα να τα παρατήσουν.

Πολλοί όμως δεν αποθαρρυνοντάν τόσο ευκολά, βρήκαν αυτή την κατάσταση ως μια νέα πρόκληση.Δυνάμωσε η αποφασηστικότητα τους να μην χάσουν απο το MTA (METROPOLITAN TRANSIT AUTHORITY)άρχισαν να γίνονται επιθετικοί αποφασισμένοι για την διασφάλιση της περιοχής τους.Φυσικά το θέμα με το ποιός θα έχει ποιές περιοχές και την αυλή των τρένων μαζί με τις γραμμές ήταν απο παλιά, η διαφορά είναι οτι αυτές οι απειλές αναμεταξύ τους δυνάμωσαν ακόμα πιο πολύ.Αν ένας writer πήγαινε να βάψει χωρίς προστασία τότε ηταν σίγουρο ότι θα τον εδερνάν οι άλλοι writers και θα του έκλεβαν τα spray!

Σε αυτό το σημείο η σωματική δύναμη και η ενότητα στις συμμορίες του δρόμου πήρε πολύ σημαντικό ρόλο στο graffiti.Υπήρχαν θρυλικές διαμάχες μεταξύ τους για το ποιός θα ελεγχεί το ONE TUNNEL και τη GHOST YARD,η πιο διάσημη μαχη μεταξύ των writers ηταν του CAP MPC VS THE WORLD υψηλού προφίλ writers εκείνου του καιρού ηταν: SKEME, DEZ, TRAP, DELTA, SHARP, SEEN TC5, SHY 147, BOE, WEST, KAZE, SPADE 127, SAK, VULCAN, SHAME, BIO, MIN, DURO, KEL, T KID, MACK, NICER, BRIM, BG 183, KENN, CEM, FLIGHT, AIRBORN, RIZE, JON 156, KYLE 156 και των X Men.

ΣΚΛΗΡΟΙ ΚΑΙΡΟΙ 1985-89:

Σε κάποιες γραμμές του υπόγειου σιδηρόδρομου σταματάτησαν να καθαρίζουν τα βαγόνια διοτι προορίζονταν για απόσυρση για να γίνουν παλιοσιδερικά έτσι δόθηκε μια τελευταία ευκαιρία στους writers να βάψουν ανενόχλητοι.

Η τελευταία ορμή πάνω στη 2η και 5η γραμμή ήρθε απο τους: WANE, WEN, DERO, WIPS, TKID, SENTO, CAVS, CLARK και M KAY οι οποίοι έκαναν και burners a.k.a masterpieces(αριστουργηματα) τότε ήρθε μια μόδα απο νέα άτομα οι οποίοι έστειλαν το graffiti ένα βήμα πίσω.έπαιρναν χοντρούς μαρκαδόρους και χαλούσαν τα graffiti εγώ το θεωρώ προσωπικά προσβολή να χαλάς το κομμάτι ενός writer που με τόσο κόπο το δημιούργησε.λόγω της έλλειψης των spray έκαναν μόνο υπογραφές με μαρκαδόρους, αλλα αυτές οι υπογραφές ήταν φτωχές καλλιτεχνικές προσπάθειες.Οι καιροί οταν οι writers προσπαθούσαν συνεχώς να καλυτερεύουν και να τελειοποιούν τις υπογραφές τους χάθηκαν,αν δεν ηταν οι προαναφερόμενοι writers η τέχνη της νέας υόρκης θα εξαφανζόταν.{mosgoogle}

Στα μεσα του `86 το ΜΤΑ ολοένα κερδιζέ την μάχη εναντίον του graffiti οι πιο πολλοί writers είχαν σταματήσει να βάφουν σχεδόν όλες οι γραμμές του σιδηρόδρομου δεν είχαν graffiti πάνω.Οι μόνες γραμμές που είχαν πάνω graffiti ηταν Ds, Bs, LLs, Js, Ms και οι writers που έβαφαν ηταν οι: MAGOO, DOC TC5, DONDI, TRAK, DOME and DC.Η ασφάλεια ηταν μεγάλη και η στυνομία έκανε ειδική δύναμη εναντίον των βάνδαλων του σιδηρόδρομου.το μόνο που έμεινε ήταν μερικές σκιώδεις μορφές GHOST, SENTO, CAVS, KET, JA, VEN, REAS, SANE, SMITH αυτοί οι writers κράτησαν το graffiti ζωντανό σε εκείνους τους δύσκολους καιρούς...

Reproduction in whole or in part without permission is prohibited.
Copyright ©1997, 2004 javone|oddyse2All rights reserved.

.Τέλος PART 1.

Νέα graffiti (σε καμβά) από Javone~oddyse2
{mosgoogle}

 
< Προηγ.   Επόμ. >

Διαφημίσεις

 

Visitors Counter

30252883 Επισκέπτες

RSS

HipHop.com.cy RSS
?>